Selecteer een pagina

Marketing 3.0 voor verzekeraars

Hoe verzekeraars met de nieuwste trends in 2018 meer klanten kunnen bereiken en meer omzet realiseren. AanvragenLees meer

Marketing 3.0 voor verzekeraars

Hoe verzekeraars met de nieuwste trends in 2018 meer klanten kunnen bereiken en meer omzet realiseren

Marketing 3.0

Voor verzekeraars zijn er ongekende kansen wanneer het gaat om het aantrekken van nieuwe consumenten.

Het consumptiegedrag van consumenten is in 2018 namelijk zo drastisch aan het veranderen dat de noodzaak en kans ontstaat om meer consumenten aan te trekken via het internet en in het bijzonder social media. Ik noem het marketing 3.0.

Harald Heukers is marketingcoach, podcast maker en ondernemer.

Marketing 3.0 workshop

Workshop specifiek ontwikkeld voor verzekeraars

Internet trends in 2018

In vogelvlucht neem ik u mee in de laatste trends op internet in 2018 en verder. Welke kanalen gebruiken consumenten op welke manier voordat zij overwegen met een verzekeraar in zee te gaan? Welke social media kanalen zijn voor verzekeraars interessant en hoe zet u ze in?

Oriëntatie van consumenten

Het zoekgedrag op internet verplaatst zich naar omgevingen waar het draait om conversaties. Waar bevindt deze klant zich? Hoe komt u als verzekeraar vroegtijdig in aanraking met deze consument? Hoe zien de customer journeys eruit van de consumenten voordat ze een verzekering of ander financieel product gaan afsluiten?

Hoe communiceren we tegenwoordig?

De consument maakt steeds minder gebruik van e-mail (wél als u vertrouwelijke documenten verstuurt) en steeds meer van messaging apps zoals Whatsapp, Facebook messenger, Snapchat en Instagram om snel advies in te winnen of een afspraak te maken met uw kantoor. In dit onderdeel gaan we in op de kracht van messaging apps.

Hoe pakt u de aandacht?

Hoe werkt het menselijke brein? Hoe pakt u de aandacht op internet op een authentieke manier? Hoe kunt u iemand inspireren met uw service en deskundigheid voordat iemand overweegt een afspraak met u te maken?

Content strategie

We gaan aan de slag met een contentstrategie waarmee u als verzekeraar of marketeer bij een verzekeraar meer prospects interesseert. Content waarmee u de aandacht pakt en content die omzet en winst oplevert.

U

(Regionaal) adverteren

Kranten en folders hebben nauwelijks een meetbaar effect. In dit onderdeel gaan we aan de slag met regionale vindbaarheid en zichtbaarheid op internet om mensen in aanraking te laten komen met uw verzekeringskantoor en medewerkers.

Wat doen we tijdens de marketing 3.0 workshop?

Wat gaan we doen?

  • 1-op-1 of in groepsvorm vullen we de volgende fases in van bekendheid, naar interactie naar uiteindelijk sales
  • Hierin speelt content een belangrijke rol
  • Wat we gaan invullen is de strategie per (social media) kanaal
  • Wat wordt de marketing 3.0 strategie?
  • De sessie duurt 90 tot 180 minuten

Wat levert het u op?

  • Als verzekeraar leert u en eventueel collega’s de routines om dagelijks te bouwen aan een merk en eerder in aanraking te komen met de oriënterende consument
  • Hierdoor weten meer mensen u te vinden
  • Met als gevolg dat meer mensen zich zullen gaan oriënteren op een verzekering bij u

Over Harald Heukers

  • Ruim 15 jaar ervaring in online marketing bij de grootste merken in Nederland, waaronder banken, verzekeraars, energieleveranciers en telecom bedrijven
  • Ervaren spreker en workshopleider
  • Bekijk hier mijn CV

bekend van:

ENKELE OPDRACHTGEVERS:

Wat vinden klanten?

Reacties van klanten uit andere branches

Wij hebben Harald ingehuurd voor een Masterclass Conversie Attributie. Vrij complexe materie waar Harald goed mee uit de voeten kan. Hij heeft de lesstof zelf samengesteld, kan het duidelijk uitleggen en plaatst het in een goede context, zodat de deelnemer het verhaal goed kunnen volgen. Harald is gepassioneerd met zijn vak bezig en straalt dit ook uit.

Marjon van Diepen

Insights Director, GroupM

Harald is open-minded en een geduldige persoonlijkheid. We werken samen in diverse projecten. Harald is een goede sparring partner. Door Harald heb ik vele nuttige inzichten en tips meegekregen hoe ik mijn business verder kan vormgeven. Iemand met een brede visie op marketing en een plezier om mee te werken!

Paul Koeton

Eigenaar, Intercessor

Harald heeft mij als ondernemer echt zo ontzettend veel goede tips gegeven! Van kleine dingetjes waar ik rekening mee kan houden tot het opzetten van mijn social media en klantenwerving. Harald is een man die overduidelijk ontzettend veel liefde en tijd en zijn werk steekt en dit merk je in zijn manier van omgang en handelen 🙂

Top tevreden en ik hoop nog veel meer van hem te leren in de toekomst!

Bo Hermsen

Eigenaar, The Bodyweight Gym

Vraag meer informatie aan en geef uw wensen door